Warna

" Pelangi pelangi alangkah indahmu, 
merah kuning hijau di langit yg biru.."

Semua orang ada warna kesukaan masing-masing. Ada yg dah tahap obses sampai semua benda kalau boleh ikut warna kegemaran dia. Kalau minat warna pink beg nak warna pink kasut pink baju pink lahai semua pink laaaa xD Tapi aku pon tak tahu kenapa aku ni pelik takde warna kesukaan ! Pada aku, semua warna aku suka. Semua warna buat aku happy. Semua warna melengkapkan aku. Aku suka duduk dalam kotak pensil warna. Kan seronok sometime kita boleh pilih warna biru sometime warna hijau sometime warna apa je ikut mood yg kita nak. Rasa macam pelangi yg indah subhanallah. 

Teringin nak jadi pelangi. Jarang dilihat dan tak dapat disentuh. Jadi perempuan ni banyak sokmo dugaan dia dok aih. Part paling rapuh kat hati la semestinya. Terutama yg jenis baru nak ber'hijrah' to the another stage. Mengaku dulu pernah terjebak & terhanyut sama dengan zaman ke'batak'an di facebook, myspace, twitter. Kalau boleh semua benda nak habaq semorang. Tapi once Allah sedarkan aku, terus terasa ya Allah malunyaaaaa aku erkk.. Ehem bytheway, penaipan ini memang sepenuhnya untuk aku & tak de kena mengena langsung dengan si pembaca ye :) 

" I hate rainbow " - dalam movie barbie (lupa tajuk)

Maaf lah, aku tak faham jenis type manusia yg macam ni sebab aku suka sangat dengan pelangi. Setiap kali nampak rasa macam ya Allah jakun sangat -_- Lagi satu bulan & bintang. Even lagi addicted si bintang tapi tapi bulan pon cantik sangat ya Allah. Kalau hati tengah resah pandang lah langit. Insya Allah kalau kita bergantung pada Allah, Allah akan kirimkan rasa damai dalam hati orang yg memerhati kejadian dia. Tapi oneday, hakikat yg kita kena telan, matahari bulan bintang awan dan segala ciptaan DIA kat langit akan jatuh. Allahu..

Mama, baba, adik-adik, kawan-kawan, abang, terima kasih sebab lengkapkan diri aku ni. Your colours complete me perfectly like the colours complete the rainbow. I love you all moon and back. Ana uhibbukuma fillah. Assalammualaikum

No comments: